El Tribunal Suprem ratifica a arquitectes tècnics i arquitectes com a únics competents per a realitzar ITE i IEE

Estima íntegrament el recurs de cassació plantejat pel CGATE sobre la sentència de l’Audiència Nacional que obria la competència a altres professionals

 

El Tribunal Suprem ha ratificat que els arquitectes tècnics i arquitectes són els únics competents per a la subscripció de IEE i ITE en edificis d’ús residencial. L’alt tribunal estima així, íntegrament, el recurs de cassació plantejat pel CGATE sobre la sentència de l’Audiència Nacional que obria la competència a enginyers i enginyers tècnics.

En termes similars als exposats en la sentència de 13 de desembre de 2021, el Suprem s’aparta de la interpretació que feia l’Audiència Nacional i la CNMC i reconeix que la reserva d’activitat en favor dels arquitectes tècnics i arquitectes que estableix la LOE en edificis d’ús residencial ha d’estendre’s a l’elaboració d’aquesta mena d’informes.

Es tracta d’una resolució de gran transcendiria per al col·lectiu professional de l’Arquitectura Tècnica perquè, amb aquesta nova sentència i la ja citada de 13 de desembre de 2021, el Tribunal Suprem estima íntegrament la interpretació defensada pel Consell General en tots dos procediments, ratificant la jurisprudència existent i resolent, per fi, la controvèrsia sobre quins tècnics resulten competents per a la subscripció de ITE i IEE. El Tribunal conclou taxativament que l’atribució de competències a tècnics diferents dels especialment habilitats per a intervenir en edificis d’ús residencial segons la LOE, comporta un detriment de la salvaguarda d’una raó imperiosa d’interès general, com és la seguretat de les persones. En aquest sentit, la jurisprudència d’aquesta Sala reserva als arquitectes i arquitectes tècnics la competència per a subscriure els informes d’avaluació d’edificis de caràcter residencial.

VEURE SENTÈNCIA

Compartir

Més notícies

Sopar col·legial 2026

Banco Sabadell, Obramat, Espais Integrals, Nou Bau, 7KL Edificación, Gonza García Construcciones, Sto, Conversia, Qromia, Profutur, Consfutur i Poraxa van participar enguany en l’organització de l’esdeveniment, en el qual també van col·laborar MUSAAT, LABARTEC i GEPRESE

Juanjo Verdera nomenat Col·legiat d’Honor

El president del COAAT Mallorca, Luis Alfonso de León, va lliurar a Verdera una placa i una medalla acreditatives d’aquest nomenament per la seva vinculació i dedicació al Col·legi del qual va ser president als anys 90